PEARLE ALS WERKGEVER

Pearle Opticiens is een grote speler in de optiekbranche. Onze experts denken en handelen vanuit deskundigheid, betrouwbaarheid en service. Dat maakt Pearle tot de grootste en beste optiekketen van Nederland.

Onze visie op medewerkers

Medewerkers vormen bij Pearle Opticiens het meest waardevolle kapitaal. Daarom krijgen zij alle ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, individuele verantwoordelijkheid, vrijheid en teamwork. Pearle heeft forse groeiambities, een platte organisatiestructuur en een open cultuur. Daarnaast biedt Pearle een werkomgeving boordevol uitdagingen en mogelijkheden om te excelleren en door te groeien!

GrandVision Benelux

Pearle Opticiens is onderdeel van GrandVision Benelux. Als absolute marktleider op het gebied van optiek weet GrandVision Benelux elke consument een passende zichtoplossing te bieden.

Binnen GrandVision Benelux bieden we een uitdagende en veelzijdige werkomgeving: medewerkers krijgen de mogelijkheid om door te groeien binnen de organisatie en kunnen gebruik maken van een breed aanbod aan trainingen en opleidingen. Medewerkers hebben plezier in hun werk, wat we terugzien in een mooie score en stijgende lijn in de algemene medewerkers tevredenheid rapportages.

GrandVision Benelux is onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf GrandVision. Onze succesvolle en dynamische organisatie groeit elk jaar. Het Support Office van GrandVision Benelux is gevestigd in Soesterberg. Wij zijn regelmatig opzoek naar talenten voor o.a. Finance, Sales, HR, Supply Chain en Marketing.

Lees meer

Geschiedenis van Pearle

De Nederlandse oorsprong van het bedrijf ligt bij Alfons Hamer die in 1959 de optiekketen Brilmij oprichtte. Hij zag dat er bij de klant behoefte bestond aan optiekwinkels die zich door service en productaanbod onderscheidden van de andere winkels. Dat zijn visie juist was bleek als snel uit de enorme groei die de Brilmij keten doormaakte. Service en binding met de klant waren volgens Hamer de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap.

In Nederland ontketenden de Brilmij zaken een ware revolutie op de optiekmarkt. In de winkels van Brilmij hingen de monturen uitgestald op rekken, waardoor de klant zelf een montuur kon uitzoeken. De veranderingen die de Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen.

De Brilmij-keten werd in 1979 overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle dat hiermee zijn entree op de Europese markt maakte. Vanaf 1990 gaan alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle. Pearle Benelux heeft sindsdien een snelle groei doorgemaakt tot bijna 750 winkels in de Benelux. Pearle Benelux is onderdeel van GrandVision, de tweede optiekspeler wereldwijd; gevestigd in 40 landen met 4.300 winkels en 19.500 medewerkers.